nieuwe noden

Het moet zowat de vierde keer zijn dat ik een derde blog probeer op te richten en in stand te houden... Na de webstek voor avonturen in Sevilla en Avignon, probeerde ik een derde plaatsje op het net te veroveren via allerhande berichten, met de intentie die telkens te vertalen en zo een spreek- of eerder schrijfbuis te vinden voor het Franco-Nederlands dat mijn hart, hoofd, leven en vaderland beheerst. De "salu(t)-blog" zag het levenslicht.

Dit nieuwe digitale avontuur vereiste echter enige concentratie, toewijding, energie en tijd en als goede opgever die ik ben, liet ik deze laatste blog al snel voor wat het is. Bovendien ging het van enigszins poëtische stukjes over tot een relaas van mijn leven in een nieuwe stad, dus de rode draad kleurde eerder rozig en begon uit te vezelen. En daar komt dan nog eens bij dat op dat moment zo ongeveer iederéén een blog begon en als er nog iets is waar ik tegen wil en dank goed in ben, dan is het wel om geen trends te willen volgen.

Er gingen al snel enkele maanden en zelfs jaren voorbij, zonder dat de zin me greep om deze blog nieuw leven in te blazen.

Maar de schrijfkriebels jeuken vaak daar waar je moeilijk bij kan. Ik ben ook niet zozeer van karakter veranderd en verkondig nog steeds graag loze verhaaltjes in de hoop dat er mensen geamuseerd zijn door wat ik zeg/schrijf (ter illustratie citeer ik hier graag één van mijn bloedverwanten toen we het ooit hadden over het feit dat zij graag eens iets voor zichzelf houdt en ik niet per sé: "maar jij vertelt dan ook echt álles, ook als het geen moer interesseert").

Dus ik begin opnieuw. Niet vanaf het nulpunt, daar heb ik de moed niet voor -hou mij tegen of ik schrijf een tekstje alleen al over het woord "nulpunt", ontdekt in het prachtige interview van ons aller wijlen Eddy Wally aan ene Jan Van Rompuy. Bovendien ben ik voor verbouwen, niet nieuwbouwen. Voor recycleren ook.

En dus heb ik gewoon het bestaande concept aangepast aan mijn nieuwe noden, zijnde een plek op het net waar ik kan tokkelen en publiceren dat het een lieve lust is en waar iedereen die zin heeft heen kan om te lezen wat ik te vertellen heb. Losse schrijfsels van een Belgische in het buitenland. Zo simpel is het. Ik ambieer geen hoogdravende literatuur noch intellectuele vertalingen met een kwinkslag. Deze blog zal zoveel nut, intelligentie en logica bevatten als een Jeanneke (of was het een Manneken?) Pis in indianenstijl.

Geniet ervan... Dat ben ik alleszins al goed aan het doen.

PS. Alle oudere berichten hieronder dateren dus van al even geleden.


Populaire posts van deze blog

Stilstaan in een wervelwind

Thanksgiving